Z reguły nie zwracamy uwagi czy przesyłka została doręczona na czas i na to czy ma jakieś zniszczenia. Nie zwracamy się do kuriera, tymczasem warto czasami dobrze obejrzeć paczkę. Może być to podobne, jeżeli okaże się, że dostaliśmy uszkodzoną przesyłkę.
W tego typu sytuacji odbiorca ma tydzień od przyjścia wysyłki na pokazanie, że wina za zniszczenia stoi po stronie kuriera, żeby jednak tego dokonać musimy dokładnie poznawać się z procesem wystąpienia o odszkodowanie (więcej informacji: usługa kurierów). Wiadomości na ten temat zapewniający może dowiedzieć się online firmy przewozowej lub firmy sprzątające katowice zapoznając się z regulaminem firmy. Jeżeli te drogi z jakichś powodów nie mogą pomóc, cały czas możemy poszukiwać pomocy w infolinii dla klientów. Należy nie zapominać tez o tym, że konsument zazwyczaj może szukać pomocy tez w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
A co w sytuacji, kiedy przesyłka nie dojdzie na czas? Trzeba pamiętać o tym, że jeżeli zależy nam na konkretnym terminie, w którym paczka ma być doręczona to najlepiej skorzystać z usług firm kurierskich. Perfekcyjna firma kurierska jest zobligowana by poinformować klientów o zaplanowanym terminie, w którym przesyłka będzie dostarczona i musi się z tym zgodzić.Jeśli tego nie zrobi klient ma prawo (rzuć okiem na ofertę : adwokata rodzinnego z Warszawy) występować o odszkodowanie. Wysokość tego rodzaju odszkodowania jednak nie może być większy niż dwukrotności należności za usługę. Doskonale ceny odszkodowań ustalane są w regulaminie przedsiębiorstwa kurierskiego.
Jak widać odbiorca nie jest pozostawiony sam sobie, a prawo zapewnia mu domaganie się odszkodowań za zastałe szkody oraz nieprzestrzeganie terminu doręczenia przesyłki. Warto o tym nie zapominać, gdyż wielu z nas zapomina o swoich prawach. Warto zdawać sobie sprawę, co możemy robić i gdzie możemy się zwrócić celem znalezienie odpowiedniej pomocy