Sposoby udzielania pomocy w firmie

W momencie gdy dochodzi do poważnego zdarzenia, niezmiernie istotne są pierwsze minuty. Udzielanie pomocy w tym momencie może uratować poszkodowanemu życie lub zapobiec poważnym powikłaniom. Niezwłoczna i odpowiednia reakcja jest bardzo istotna. Patrząc na to należy bez zastanowienia wezwać pogotowie ratunkowe.

Deska ortopedyczna

Źródło: czarmed.pl

Nasze zakłady pracy nie są pozbawione niebezpieczeństw. Przede wszystkim jeśli pracujemy w dużej korporacji, gdzie codziennie poruszamy się w tłumie innych pracowników. Według statystyk najczęściej do wypadków dochodzi na korytarzu lub gips modelowy schodach oraz w pomieszczeniach socjalnych, gdzie mamy kontakt z urządzeniami elektrycznymi. W tym miejscu najczęściej dochodzi do poparzeń gorącymi napojami. W czasie przerwy porusza się w tego typu pokoju mnóstwo pracowników i nie tak trudno na siebie wpaść.

Taka sama historia rozgrywa się na schodach, w czasie gdy wychodzimy do sklepu lub na papierosa. W tym czasie właśnie bardzo często dochodzi do wypadków, które mogą być niebezpieczne. Dlatego deska ortopedyczna w biurach to standard. Jest to specjalny rodzaj noszy, który pozwala ustabilizować poszkodowanego i przenosić go w bezpieczne miejsce. Jest ona wyposażona w specjalistyczne pasy zabezpieczające oraz stabilizację głowy, który ma na celu chronić szyję.

Warto także w każdej sytuacji mieć w apteczce ciśnieniomierz nadgarstkowy. Mamy na uwadze, że praca to częsta przyczyna sytuacji stresowych. Jesteśmy osłabieni, nie wysypiamy się i pijemy zdecydowanie za dużo kawy. Do tego pracujemy pod ciągłą presją. To wszystko może doprowadzać do omdleń, czy nawet stanów przedzawałowych. Kiedy dzwonimy po pogotowie, dobrze jest już przez telefon podać dyspozytorom informację na temat ciśnienia osoby która uległa wypadkowi. To urządzenie jest niesamowicie proste w obsłudze. Wystarczy tylko nałożyć je na nadgarstek, wyczekać chwilę i przeczytać wynik.

Wszelka pierwsza pomoc przedmedyczna jest niezwykle potrzebna. Nasze działania mogą uratować komuś zdrowie. Więc nie obawiajmy się pomagać. Zwracajmy uwagę na fakt, że w jej zakres wchodzi też zawiadomienie pogotowia. Wszystkie firmy powinna przeszkalać w tym zakresie swoich pracowników. Jest to z pewnością potrzebna wiedza, która potrafi się przydać w codziennych sytuacjach.