W jaki sposób oferowane obecnie narzędzia Google wpływają na usługi tego światowego giganta.

Współczesny świat, oparty na internecie, potrzebuje naprawdę szybkiej dostępności do wiadomości. Dlatego też Google w wyszukiwarce, którą oferuje bez przerwy poszukuje coraz to nowych rozwiązań, jakie by mogły pomóc w jeszcze lepszym i bardziej dopasowanym prezentowaniu wyników. Przez ostatnie lata pojawiło się szereg zmian, które miały na celu pokazywanie stron jak najbardziej odpowiadających oczekiwaniom szukających. Lecz również sami użytkownicy sieci są coraz bardziej świadomi tego, jakich informacji potrzebują, i zaczynają wprowadzać coraz bardziej precyzyjne zapytania. Jak twierdzi Google, codziennie blisko 15 procent ogółu zapytań, które są wprowadzane, są całkowicie nowe. A jeśli nie są znane, to wyszukiwarka musi w jakiś sposób sobie z nimi poradzić i dobrać do nich odpowiednie, wartościowe serwisy. Do tego celu Google ma różne mechanizmy, a w ostatnim czasie coraz częściej wykorzystywany jest RankBrain, który wykorzystuje sztuczną inteligencję. ->(Link do źródła) Algorytm ten został opracowany w roku 2015 i od tego czasu pokazał już swoją bardzo dużą skuteczność. Bez przerwy sprawdza on nowe pojawiające się pierwszy raz hasła, sprowadzając je do jednostek matematycznych nazywanych wektorami. Jeżeli ktoś wprowadzi hasło, jakie nie jest znane, to RankBrain za pomocą sztucznej inteligencji odnajduje zwroty mające podobne znaczenie i dzięki temu daje znacznie lepszą filtrację wyników.

RankBrain

Autor: Bitterroot
Źródło: http://www.flickr.com
Duże zmiany pojawiają się także w obszarze wyświetlania reklam dla użytkowników, a przecież to właśnie na reklamie najwięcej zarabia wyszukiwarka. Nowoczesne algorytmy dopasowują w coraz lepszym stopniu treść boksów reklamowych do treści na stronie, na której są one umieszczone, ale też do oczekiwań konkretnego użytkownika. Tym sposobem można mu kierować oferty, jakimi może się potencjalnie zainteresować. Od niedawna Google uruchomiło kolejną usługę w tym obszarze, to znaczy Customer Match.(Link) Usługa ta polega na targetowaniu różnych reklam w oparciu o adresy mailowe, które pozostawili klienci w najważniejszych usługach Google, to znaczy wyszukiwarce, YouTube i Gmail. W momencie, gdy szukają oni jakiejś informacji czy produktu można do nich dotrzeć z reklamą, i to reklamą dopasowaną w odpowiedni sposób. Dzięki temu można tworzyć zaawansowane kampanie reklamowe, jakie skierowane będą do ściśle określonej grupy klientów.

Takie działania mają wiele ważnych zalet. Po pierwsze są kierowane do klientów, których się już poznało, a nie zupełnie przypadkowych osób.

Interesujący post? Jeżeli tak uważasz, wcześniejsza strona (https://aircom.ag/) też stanowi cenne źródło informacji, które odnosi się do omawianej kwestii.

Tym sposobem budować lojalność do swojej marki, a jednocześnie zachęcać do ponownych zakupów.