Jakim sposobem dotrzeć do odbiorcy? Skuteczne rodzaje reklamy

Czy reklamodawcy dobrze znają efektywne formy reklamy? A może boją się ryzyka oraz stawiają na sprawdzone metody?
Na przestrzeni minionych 5 lat pułap wydatków na reklamę zewnętrzną w naszym kraju ulega kurczeniu.

firma - malunek
Autor: Cancillería del Ecuador
Źródło: http://www.flickr.com
Wartość ubiegłorocznych sumptów na outdoor w naszym kraju została oszacowana na 599,23 mln zł, co stanowiło blisko siedem % udziału w rynku reklamy. Ilość nośników outdoorowych w poprzednich latach trzyma się na podobnym poziomie, co przy demografii naszego kraju a także ilości miejscowości o liczbie obywateli ponad 100 000 daje duże zagęszczenie, sprawiając tym samym niechęć społeczną do tejże formy reklamy. Od wielu lat również słychać donośne dysputy, iż reklama zewnętrzna jest w naszej ojczyźnie na niskim poziomie (oferta). Nie oznacza to, że zaciekawienie reklamodawców rynkiem OOH słabnie, obserwujemy jednak skłonność do poszukiwania nowiuteńkich rozwiązań takich jak na przykład murale reklamowe.
Rzecz jasna prym w reklamie zewnętrznej wiedzie wielki rozmiar, którego zadaniem, poza przyciągnięciem uwagi, jest też budowa poczucia stabilności. Reklamodawcy szukają jednak czegoś więcej i tu z pomocą nadchodzi ambient oraz niestandardowe spożytkowanie przestrzeni. Ten, stosunkowo młody profil w reklamie OOH, oddziałuje nie tylko kreacją, lecz także formą i kontekstowym umieszczeniem. Warto kierować uwagę na powracające do łask artystyczne malowanie ścian (artystyczne malowanie - ideamo.pl). Ów wariant reklam OOH jest droższy od zwyczajnych siatek, ale daje szerokie możliwości.

Murale zdobywają większy szacunek adresatów z uwagi na ręczne wykonanie, zatem swe zalety artystyczne, sam proces tworzenia jest spektakularny i niezwykle przyciąga atencję przechodniów.