Co należy jeść, żeby odżywiać się apetycznie i zdrowo?

na chwilę obecną zapanowała moda na prowadzenie zdrowego trybu życia. Zdrowe odżywianie, systematyczna aktywność fizyczna itp. to główne wątki mnóstwa artykułów, blogów, vlogów.

sałatka
Autor: ImpromptuKitchen
Źródło: http://www.flickr.com
Na stronach internetowych można odkryć masę przepisów na dietetyczne i pożywne potrawy. Chcąc przygotować zdrowy i pożywny posiłek powinniśmy pamiętać o odpowiedniej ilości witamin, które powinniśmy spożyć w ciągu doby. Tą zasadą należy kierować się, podczas gdy szukamy w Internecie np. przepisów na surówki. Nasze dobowe zapotrzebowanie na wszelakie składniki odżywcze jest duże, dlatego wymyślając swój jadłospis należy wybierać takie produkty, które będą ich, jak największym źródłem. Idealnym przykładem może być surówka z marchewki i ananasa. Marchew to warzywo, mające wysokie właściwości zdrowotne. Beta-karoten, który się w niej znajduje jest dobrym antyoksydantem, hamuje związki rakotwórcze, ma wpływ na układ odpornościowy, nadaje skórze śliczny kolor oraz dobrze działa na wzrok.

Wielkimi krokami nadchodzi Wielkanoc, dlatego proponujemy: więcej tutaj

warzywa
Autor: 楊 明憲 阿憲
Źródło: http://www.flickr.com

Natomiast świeży ananas zawiera błonnik, który rewelacyjnie sprawdza się przy odchudzaniu. Wspomaga proces trawienny i daje długie poczucie najedzenia. W dodatku zawiera kwas foliowy, który jest znacząco ważny dla kobiet spodziewających się dziecka. Surówka z marchewki i ananasa to nie tylko rewelacyjny dodatek do zapiekanego drobiu, ale i również wielu różnych potraw. Taki miks to pyszny i pełnowartościowy posiłek, który powinno się podać znajomym na obiad. Więcej: szczegóły.

Szukając na stronach internetowych inspiracji do przygotowania posiłków nie zapominajmy o weryfikowaniu składników, które dorzucimy do jedzenia. Gdy znajdujemy przepisy na surówki zwróćmy uwagę na warzywa, których użyjemy i ich właściwości odżywcze. Dodajmy więcej tych, których składników potrzebujemy najbardziej. Pamiętajmy, że jedzenie to również frajda. Zdrowe jedzenie nie musi oznaczać dań bez smaku. Poza kierowaniem się zawartością witamin w konkretnych składnikach, jedzmy jarzyny i owoce, które uwielbiamy. Jeśli za czymś nie przepadamy nie zmuszajmy się do jedzenia tego. Zdrowa żywność może być równie smaczna, a nawet smaczniejsza, niż ”śmieciowe jedzenie”.